Hirdetés

Nem jön a busz és fázik? Majd viszünk hősugárzót!

Nem jön a busz és fázik? Majd viszünk hősugárzót!

2019. január 03. - 10:45

 

Ezt a cinikust választ kapta az egyik hozzászóló, aki amiatt panaszkodott, hogy a menetrend szerinti helyi járat nem érkezett meg reggel Veszprémben. (Azóta a cég közleményt adott ki, amelyben azt állítják, egy kamuprofilról ismeretlenek írtak sértő megjegyzéseket az oldalukra.) A megyeszékhelyen január 1-je óta új, önkormányzati tulajdonú cég biztosítja a szolgáltatást, és a nagy ívű ígéretek megvalósulása helyett egyelőre kimaradó vagy késő járatok és káosz jellemzi a közösségi közlekedést. Ma reggel, azaz a harmadik napon például közleményben tudatták, hogy nincs elegendő sofőrjük, ezért fennakadások lehetnek a menetrendben.

A buszok minőségével nem lenne baj, ha időben közlekednének. Forrás: V-Busz Kft. / Facebook

Hirdetés

A veszprémi önkormányzat közel két éve határozta el, hogy a szolgáltatást eddig biztosító ÉNYKK. ZRt. helyett maga akarja elvégezni a helyi járatok működtetését, és megalapította a V-Busz Kft.-t. Az elképzeléstől a folyamatosan csökkenő utasszám emelkedését és színvonalasabb szolgáltatást remélték. Átalakították és rugalmasabbá tették a jegy- és bérletrendszert, valamint a januártól használatba állított buszok átlagéletkora nyolcéves, ami jelentősen kevesebb, mint az ÉNYKK járműveié volt, és a tervek szerint még 2019-ben vadonatúj buszok közlekednek majd a veszprémi utakon. A V-Busz Kft. működését a város évente több mint 800 millió forinttal támogatja.

Az új céggel szemben nemcsak a Porga Gyula polgármester vezette városvezetésnek voltak nagy elvárásai, hanem a veszprémi utazóközönségnek is. A tavalyi év végén azonban már voltak aggasztó jelek. A buszok beszerzésére kiírt pályázat nyertesével például december 21-én kötöttek szerződést (alig tíz nappal a januári kezdésük előtt), és december közepén még nem volt sem szerződés a leendő sofőrökkel, sem megállapodás a szakszervezettel (részletek itt). Hogy ez mennyiben áll összefüggésben a jelenleg tapasztalható problémákkal, azt mindenki döntse el maga. Mindemellett december végével lemondott az eddigi ügyvezető, Mihályszki Gábor (bár a szakmai részért ezentúl is ő felel), helyette a jóval szerényebb tapasztalatokkal rendelkező, 29 éves Pálinkás Norbertet nevezte ki a cég élére a közgyűlés.

A szolgáltatást népszerűsítendő január közepéig ingyen lehet igénybe venni a helyi járatokat. Nem szabad messzemenő következtetéseket levonni pár nap tapasztalatai alapján, de az tény, egyelőre a cég nem áll a helyzet magaslatán. A V-Busz Facebook-oldalára ömlenek a negatív kommentek a késő vagy éppen el sem induló járatokról, főleg a reggeli órákban. A járatok kimaradása óriási gondot okoz, hiszen így lehetetlen időben odaérni a munkahelyre vagy éppen az iskolába, óvodába a gyerekekkel.

Hogy mi volt a gond tegnap, azt nem tudni, nevezzük kezdeti gyerekbetegségnek, ma reggel azonban az okozott problémát, hogy a cégnek nem volt elegendő sofőrje. Erről közleményt is adtak ki és a Facebook-oldalukon egy kommentben is megerősítették, hogy többen nem jelentkeztek ma munkára. Hogy ez miként fordulhat elő, nem derült ki. A káoszt persze tovább fokozza, hogy mindössze annyit tudtak javasolni az utazóközönségnek, hogy figyeljék a mobil applikációban az egyes járatok menetrendjét, ami azonban nem megoldás azoknak az időseknek vagy uram bocsá’ okostelefonnal nem rendelkezőknek, akik a buszmegállóban fagyoskodnak. Ráadásul az applikációt is több kritika érte, miszerint nem mutatja az összes járat aktuális helyzetét.

Újonnan alakult, 21. századi céghez méltóan a V-Busz Kft. aktív kommunikációt folytat a Facebookon, és a felmerült problémákra is innovatív megoldásokkal áll elő. Annak a kommentelőnek például, aki a kimaradó járat miatt fél órát fagyoskodott reggel hatkor a buszmegállóban, megköszönték a visszajelzését, és cinikusan közölték, hogy majd visznek hősugárzót, másnak pedig „kettőt is”. A felháborító hozzászólásukat természetesen időközben törölték, de hősugárzó helyett egyébként is inkább sofőrökre lenne szükség, meg időben induló és érkezők buszokra. Na meg a káosz kialakulásáért felelősökre. Mert a helyi közösségi közlekedés valóban megérett a változásra és főleg a fejlődésre, de ezen a 800 milliós kivitelezésen még lenne mit csiszolni.

Frissítés: A cég nemrég tett közzé egy közleményt a Facebookon, amely szerint „az elmúlt órákban egy 'V-Busz Veszprémi Közlekedési KTF' (tehát az utolsó két betű felcserélve) nevű kamuprofilról az oldalunkon több, megengedhetetlen hangnemű, a többi hozzászólót gyakran sértő komment jelent meg. A profilt letiltottuk az oldalunkról, és a Facebooknál bejelentettük. Az általa írtak semmiben nem tükrözik Társaságunk álláspontját: hangnemétől, tartalmától és a kamuprofil alatti megtévesztő közösségi-média használattól a leghatározottabban elhatárolódunk. Minden utasunktól e rosszindulatú idegen helyett is elnézést kérünk.” 


 
Hirdetés

Friss hozzászólások