Hirdetés

Mészároséknak termelnek profitot az új veszprémi buszvárók, ráadásul az agymosást is biztosítják

Mészároséknak termelnek profitot az új veszprémi buszvárók, ráadásul az agymosást is biztosítják

2020. augusztus 19. - 07:46
0 komment

 

Kis magyar oligarcha- vagy NER-történelem is lehetne a veszprémi közterületi reklámhordozók ügye, ugyanis ha jobban utánanézünk a mostani buszvárócserének, meglepő összefüggéseket fedezhetünk fel.

Hirdetés

Mint arról mi is beszámoltunk, szeptemberig 73 új buszváró felállítását tervezik Veszprémben, amelyeket részben új helyszíneken – nyolc ilyen lesz – telepítenek majd, részben pedig a meglévőket cserélik le. A témával kapcsolatos sajtótájékoztatón a kivitelező ügyvezetője elmondta, hogy a beépített reklámfelületnek köszönhetően – amelyet cégük hasznosít – Veszprém városának nem kerül pénzbe sem az utasvárók telepítése, sem az üzemeltetése, amiben benne van a tisztítás, a karbantartás és mindenféle javítási feladat is.

A kormánypárti megyei portál a tudósításából azonban „kifelejtette”, hogy ezt a gáláns kivitelezőt úgy hívják, hogy Publimont Hirdetésszervező Kft. Erre Katanics Sándor (DK) önkormányzati képviselő, frakcióvezető Facebook-posztjából derülhetett fény:

„Most, hogy az utasvárók cseréje borzolja a kedélyeket, kevés szó esik arról, kié is az a cég, amelyik most a V-Busz Közlekedési Kft.-vel, Veszprém városának nemrég létrehozott cégével kötött szerződést utasvárók telepítésére. A Publimont Hirdetésszervező Kft. ’megfogta az Isten lábát’ itt Veszprémben is. 15 évre egy számára roppant előnyös szerződést kötött a város cégével. Az első utasvárócserék már meg is történtek. Az egyik ilyen csere a 82-es számú útnál a kádártai körforgalom közelében már hirdetést is kirakott. (Ez látható a képen.) Ki is a tulajdonosa ennek a hirdetésszervezőnek? Egy 2019-es Index-cikkből való az alábbi idézet: ’Ha ismerős a cég neve, az nem véletlen, ez volt Simicska Lajos közterületi reklámcége, amellyel sokat hadakozott a főváros önkormányzata azután, hogy Simicska összeveszett Orbán Viktorral. Miután viszont Simicska kapitulált és cégeit Nyerges Zsoltnak adta, a tavaly 5 milliárdos forgalmú Publimont a Mészáros-cégbirodalom része lett.’”

A NER-történelem aktuális stációit mutatja az is, hogy a veszprémi önkormányzat 2010 nyarán kötött szerződést a Simicska Lajoshoz köthető Euro Publicity Kft.-vel, így az tíz évre megkapta a reklámgazdai jogokat a városban. A szerződést akkor ráadásul úgynevezett átruházott hatáskörben írta alá a polgármester, azaz nem került a közgyűlés elé a megállapodás.

2014 januárjában a vehir.hu-n jelent meg tudósítás az akkori közgyűlésről, ebben a következő olvasható:  „Katanics Sándor (DK) arra kérdezett rá, hogy van-e bármiféle mód a még az előző önkormányzati ciklusban az Euro Publicity Kft. és Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata között kötött szerződés felbontására. A képviselő szerint a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó céggel kötött szerződés ’Veszprém egésze szempontjából előnytelen, a városunkban élő állampolgárok érdekeit figyelmen kívül hagyja, az a számukra hátrányos’. Úgy látja, hogy az érintett hirdetési felületet politikai célokra, a Fidesz népszerűsítésére használják. A polgármester nem tartja indokoltnak a szerződés felülvizsgálatát.” Naná, hogy nem tartotta indokoltnak, mondhatnánk, hiszen akkor Simicska még vezető oligarcha volt, akivel nem lehetett ujjat húzni.

De hát változnak az idők, változnak a NER kegyencei is. Eljött a G nap, és Simicska kiesett a mézeskosárkából. A veszprémi, fideszes vezetésű önkormányzat pedig megértette az idők szavát, és 2017 novemberében úgy döntött, adót vet ki a közterületi reklámhordozókra, a plakáthelyekre és a hirdetőoszlopokra is. A döntést nehéz lett volna nem a Simicska Lajos elleni hadjárat egyik állomásának tekinteni, aki – mint emlékezhetünk – akkoriban már a Jobbik plakátjainak is helyet adott.

Most pedig itt vannak nekünk ezek az új, buszmegállónak álcázott „reklámhordozók”. A nevek, tulajdonosok változtak, de az agymosás maradt. Mert vajon mit is tanulmányozhatunk jelenleg, amíg a buszra várunk? Naná, hogy a nemzeti konzultáció plakátjait! A reklámpénz pedig ömleni fog a Mészáros-érdekeltségű céghez, hiszen a kormány még a válság ellenére is sok-sok milliárdot költ „kommunikációra”, azaz önmaga dicsőítésére.

Mindezt ráadásul úgy adja el nekünk a városvezetés, mintha még hálásnak is kellene lennünk érte. Pedig most is csak arról van szó, hogy megint megértették az idők szavát, és másokat is megelőzve teljesítették a kormányzati elvárást. Ja, hogy ráadásul vacakok az új buszvárók, nem védenek sem a széltől, sem a naptól, sem az esőtől?! Ugyan már, az őket miért is érdekelné, hiszen nekik csak az a fontos, hogy a Párttól a piros pontot megkapják.

– gij –

 

 

 

Az átvett tartalmak hitelességéért, igazságtartalmáért portálunk nem vállal felelősséget.

Vélemények: a megjelenő vélemények nem feltétlenül tükrözik a Veszpresszó álláspontját.

Jogsérelem esetén keresse a forrásként hivatkozott tartalomgazdát.

A pontos és hiteles információk közlésére törekszünk, de a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállalunk.


 

Új hozzászólás

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
Hirdetés

Friss hozzászólások