Hirdetés

Vélemény – Szaunázzon jutányos áron, utazzon V-Busz-járaton!

Vélemény – Szaunázzon jutányos áron, utazzon V-Busz-járaton!

2020. június 25. - 16:26
3 komment

 

Két dolog alapján lehet biztosan tudni, hogy Veszprémbe beköszöntött a nyár: elviselhetetlenné válik az utazás a V-Busz járatain, illetve a város több forgalmas pontján is felbontják az utakat. Lehetőleg mind a két oldalon.

A kép illusztráció

Hirdetés

Zötyögünk a buszon, kerülgetjük a lezárásokat a Kistó utcában és a Pápai úton, közben csorog a szemünkbe a veríték, és azt kérdezgetjük egymástól, mi, utasok: vajon miért nem lehetett ezeket a felújításokat akkor elvégezni, amikor a karantén miatt alig volt forgalom? Kérdezzük a sofőrt is, miért nem működik a klíma? Hja, kérem, ha én azt bekapcsolnám, meleget fújna – hangzik a válasz, majd még néhány cseppet sem biztató megjegyzés a buszok általános műszaki állapotáról. Ő már csak tudja, napi elszenvedője Veszprém, Európa leendő kulturális fővárosa minősíthetetlen színvonalú, bár előzetesen 21. századinak beharangozott tömegközlekedésének.

Nem idézném most vissza egyenként azt a sok-sok ígéretet, amelyet a V-Busz kapcsán már hallhattunk a város és a cég vezetőitől, nem érdemes, ugyanis szinte mindegyik meg is maradt csak ígéretnek. Polgármesterünk kezdeti hozsannája viszont gyakran eszembe jut, amikor szinte tapsikolt örömében az első járaton, és büszkén hangsúlyozta, hogy ezek a korszerű buszok bizony klimatizáltak is. Tavaly nyáron már megtapasztalhattuk, mennyire nem azok, és bizony fuldokolva sírtuk vissza a régi buszokat, amelyeken legalább ki lehetett nyitni az ablakokat.

Értem én, hogy azok, akik a tömegközlekedést használják, nekik nyilván kevésbé számítanak. Öregek, munkások, csórók, gyerekek. Kéréseik, zúgolódásaik nem érnek annyit, hogy bármi is megváltozzon.

Sem a polgármester, sem a többségben lévő fideszes képviselők nem érdemesítettek például bennünket arra, hogy panaszainkat meghallgassák a januári közmeghallgatáson. Minden mehet tovább úgy, ahogy eddig, a V-Busz és a NER meg csak vigye a pénzt és csődbe a várost. Utóbbi folyamatot most amúgy is felgyorsítják a kormányzati elvonások. De addig még egy picit lehet villogni, dicsekedni, avatgatni, mosolyogni.

Kedves urak, én nem kívánok önöknek mást, mint amit nekünk adnak: utazzanak tehát velünk! Szálljanak ki a klimatizált, felső kategóriás autóikból, és vegyék igénybe önök is azt a „szolgáltatást”, amit nekünk biztosítanak!

Azt hiszem, önöknek is hamar eszébe jutna, ami nekem, hogy a legközelebbi buszos utazásomra vigyek magammal egy kalapácsot.

– gij –

 


 

3 komment

A több évtizede jól működő útvonalakat felrúgva kaptunk egy rettenetet! Zircre hazaérnek az emberek, mire az ipari parkból eljutni mondjuk a Haszkovóra!! Nyilván napi szinten használja aki kitalálta,gratulálok! Ezzel a tömegközlekedés népszerűsítése helyett az ellenkezőjét érik el!

Igazából azt nem értem, hogy az sír,aki maximum fél órát ül a buszon. A sofőr miért nem sír,hogy egész nap a meleg buszt vezeti?

Rinyálsz hogy meleg van a buszon. Sétálj, ha nem tetszik, menj rollerrel, biciklivel, taxival. A buszok háromnegyedén működő klíma vam. Meg kell jegyezni hogy melyiken nincs. Egyszeű, 4 helyen van csak rendszám a buszon, talán 5.segítek, neoplanon, scanian nincs. A RIW-874 neoplanon van működő klíma, ami jó hideget fúj, ha valamelyik bunkó utas/buszsoffőr ki nem nyitja az ablakot, hiszen akkor vagy lekapcsol a klíma, vagy gyengébben fúj, vagy a semmiért megy. 804-es solarison nincs. 825-es, és 823-as mercin nincs. Van még amit kihagyhattam de csak ezeken nincs működő klíma, az összes többin van. Buszsoffőrnek lehet rinyálni hogy kapcsolja be, de úgy se foglya,hiszen a többségük, köszönni se bír. A véleményem a helyijáratról: próbálnak mindent megtenni hogy ne maradjon ki egy járat sem, ha a forgalom nem akadályozza a busz közlekedését, akkor pontosak a buszok. Klíma van, bunkó buszsoffőr van. Az útvonalak ugyan azok, 1-2 kivételével. Öregasszonyok feltartják a buszt, mivel majdnem 3 év elteltével még nem jutott el az agyukig, hogy nem vvéletlenül van a menetrend minden megállóba, amin rajta van az indulás ideje, megállók, célállomás. Januártól forgalomba állnak a MAN Lion's City 12C, és 18C hibrid buszok, amiknek már folyik a gyártásuk.

Új hozzászólás

Plain text

  • A HTML jelölők használata nem megengedett.
  • A webcímek és email címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
  • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
Hirdetés

Friss hozzászólások