Az Oxfordi Egyetem kutatása rámutat: a magyar kormány trollokat használ a közösségi médiában a választók befolyásolására

Az Oxfordi Egyetem kutatása rámutat: a magyar kormány trollokat használ a közösségi médiában a választók befolyásolására

2019. szeptember 29. - 07:00

 

Üzenetek terjesztése, az ellenzék támadása, a figyelem elterelése, a megosztottság mélyítése, a nem tetsző vélemények elhallgatása a feladatuk.

Az Oxfordi Egyetem internetintézetének kutatói 70 országban találtak bizonyítékot arra, hogy kormányzati szereplők és egyes pártok a közösségi médiát arra használják fel, hogy a választásokat befolyásolják. Friss tanulmányuk rámutatott, hogy 26 önkényuralmi rendszerben élő államban ezt egyes információk és alapvető emberi jogok háttérbe szorítására használják fel  – írta meg az Index.

Hét államban (Oroszország, Kína, Pakisztán, India, Irán, Szaúd-Arábia és Venezuela) más országok véleményét probálják manipulálni, nem meglepő módon a vizsgált „trollkodó” szervezetek többsége a Facebookon aktív.

Negyvennégy országban látták igazoltnak a vizsgálat szerzői, hogy az internetes propagandakampány mögött kormányok állnak, 45 államban az egyes pártok vagy a jelöltek maguk indítottak manipulációs kampányokat. A tanulmány kitér Magyarországra is: a szerzők kormányügynökségek esetében bizonyítottnak látják a közösségi média manipulását.

Az üzenetek öt célt szolgálhatnak: kormányzati üzenetek terjesztését, az ellenzék támadását, a figyelem elterelését a fontos témákról, a társadalmi megosztottság mélyítését, valamint a nem tetsző vélemények elhallgattatását. A kutatás szerint a magyar kormánytrollok mind az öt célt kíválóan szolgálják.

via magyarnarancs.hu